Ostatnie miesiące naszego życia codziennego i zawodowego wkroczyło do sieci. Statystyki wyszukiwarki Google jednoznacznie pokazują, iż wśród najpopularniejszych haseł są te związane z pracą zdalną, zwolnieniami, zakupami internetowymi i zasiłkami dla bezrobotnych. Z kolei przedsiębiorcy masowo poszukują informacji o rządowej pomocy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej, uczą się zakładać sklepy internetowe albo szukają pomysłu na e-biznes.

Rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2 w marcu wymusiło na przedsiębiorcach zamknięcie firm i oddelegowanie pracowników do pracy na tzw. home office. Wielu z nich pracuje zdalnie do dzisiaj. To niemała grupa, bo ok. 2,5 mln Polaków jest zatrudnionych w branżach, które mają możliwość pracy zdalnej. Choć taka elastyczna forma była popularna jeszcze przed pandemią, to dopiero teraz ludzie przekonują się, iż taki sposób pracy też może być efektywny.
---
Statystyki wyszukiwarki Google pokazują również, że do środowiska online przeniosło się nie tylko życie zawodowe Polaków, ale i codzienne - w tym robienie zakupów. Frazy „sklep online” i „sklep internetowy” wiodą bezkonkurencyjny prym w ostatnim czasie i wyszukiwane są najczęściej.
E-commerce zajmuje tu szczególne miejsce, gdyż wzrosła liczba wyszukiwań różnorodnych sklepów oferujących sprzedaż online. Co więcej, Polacy stali się bardziej wymagającymi klientami, oczekując, że niemal wszystkie produkty będą mogli kupić z dostawą we wskazane miejsce. 
Wyszukiwarka Google jest też masowo wykorzystywana w celu sprawdzania ograniczeń i obostrzeń związanych z zakupami w sklepach tradycyjnych. Pojawia się wiele zapytań dotyczących godzin otwarcia sklepów – w szczycie pandemii ich liczba wzrosła o 99% – a także godzin dla seniorów, sklepów całodobowych czy też kolejek do sklepów.

---
Trend migracji konsumentów do sieci wyczulił przedsiębiorców, którzy w ślad za nimi zaczęli przenosić swoje biznesy do internetu. Część z nich była do tego zmuszona, aby w okresie obostrzeń epidemiologicznych móc dalej prowadzić działalność. Stąd w wyszukiwarce Google pytanie „jak założyć sklep internetowy” zanotowało wzrost liczby wyszukiwań o ponad 45%. Szybciej natomiast przyrastało hasło „biznes online” wpisywane przez Polaków o 67% częściej.

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza