Żyjemy w zwariowanych czasach. Aktualna sytuacja zmusiła właścicieli firm do drastycznych zmian. Czy nasze strategie działań marketingowych powinny zostać dopasowane do istniejących warunków? Być może puszczone samopas gdzieś obok? A może kompletnie odpuszczone do czasu ustabilizowania się sytuacji rynkowej?

---

O czym warto wiedzieć?

Po sieci krążą przeróżne mailingi jakoby nagle - jak grzyby po deszczu - powstały firmy specjalizujące się w przeprowadzaniu fachowych kampanii w dobie koronawirusa. To nic innego jak pic na wodę fotomontaż. Jeśli nie jesteś związany(a) z branżą marketingu - nie daj się nabrać na piękne słowa, nie płać za towar w ciemno i uważaj w sieci.

Dobry biznes zawsze potrzebuje reklamy i promocji. Ludzie ciągle potrzebują produktów i informacji, zwłaszcza tych niezwiązanych z wirusem. Wystarczy spojrzeć na handel internetowy z dostawą do domu, który przeżywa teraz prawdziwy bum.

---

Jak promować treści niezwiązane z Covid-19 ?

Wystarczy się rozejrzeć wokoło. Wiele brandów zdecydowanie wyciszyło swoją obecność w mediach czy kanałach społecznościowych. Na ich tle łatwo wyróżniają się za to takie marki, które w komunikacji z klientem edukują na temat zaistniałej sytuacji i tworzą mniej tudzież bardziej realistyczną otoczkę mówiącą, że: zdrowie jest najważniejsze. Tak zadziałał Slack i wyszło to dobrze. Podobnie też postąpiła Sephora. O co więc chodzi? 
Mówiąc w skrócie: wykaż się empatią. Ot, tylko tyle i jednocześnie aż tyle. 

---

Pozyskiwanie linków

Zdobywanie wartościowych linków nie jest łatwym zadaniem, niemniej jednak jest niezbędne w procesie pozycjonowania. Dzięki linkom można bowiem m.in. zwiększyć ruch na stronie, kreować świadomość marki i docierać do coraz to szerszego grona potencjalnych odbiorców. 

Dziennikarze, blogerzy czy influencerzy ciągle potrzebują ciekawych tematów. A jest ich naprawdę sporo. Twórcy Internetowi nie mają zbyt wiele wspólnego z koronawirusem, ale wystarczy chwilę pomyśleć, aby znaleźć tematykę na fajny artykuł czy wpis, który bezpośredniego związku z nim także nie ma, a mimo to, będzie na topie: praca zdalna, opieka zdrowotna, polityka, edukacja domowa, zarządzanie czasem itd.

---

Podsumowując:

Biznes to coś więcej niż logo, produkt albo strona w internecie. Bez względu na okoliczności w jakich wszyscy się znaleźliśmy - warto działać. Dzisiejsza komunikacja z klientem jest równie ważna co wcześniej. Albo i nawet ważniejsza. To, co pokażesz dzisiaj - zostanie zapamiętane na długo, bo przecież sytuację mamy wyjątkową. 

Lepsza okazja może się już nie trafić, więc do dzieła
Im prędzej to zrozumiesz, tym lepiej.

Nie zaniedbuj swoich prac marketingowych. 
Nie odkładaj ich też na potem. 
Działaj tu i teraz. 
Sensownie. 
Rozsądnie i z empatią

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza