Posiadanie własnej strony internetowej to trochę za mało, jeśli zależy Ci na obecności w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google. Co zrobić, żeby znaleźć się w zacnej TOP10-tce, jeśli konkurentów +/-100 i każdy się pozycjonuje?

Z cała pewnością powinieneś skorzystać z pomocy specjalistycznej. Zanim jednak się na to zdecydujesz, powinieneś zdobyć przynajmniej bazową wiedzę na ten temat. Po co? Aby umieć rozróżnić januszy binesowych od rzetelnych fachowców. Tych pierwszych bowiem nie brakuje...


Po pierwsze: Zadbaj o unikalne treści na stronie
Warto nie tylko wiedzieć, ale również i stosować tę zasadę w praktyce. Treści na stronie powinny być unikatowe i na wysokim poziomie merytorycznym. 
  • zdarza się, że konkurencyjne serwisy kopiują treści znalezione w Internecie, zamiast przygotowywać autorskie materiały
  • zdarza się, że treść artykułu sponsorowanego - zamiast być nowym tworem - jest zwyczajnie przekopiowanym zlepkiem treści ze strony promowanej.
Efekt: mimo, iż włożono dużo pracy w stworzenie treści, to w oczach Google nie jest ona ciekawa (z powodu powielania w innych miejscach)
Na etapie tworzenia tekstów warto zadbać o to, aby były one wiarygodne i oryginalne. Jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości na temat oryginalności treści - można skorzystać z narzędzia Copyscape, które samodzielnie przeszukuje Internet w poszukiwaniu ewentualnych duplikatów.
---
Po drugie: Pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych do strony
Dawniej (tzn. mniej więcej 10 lat temu) pozycjonowanie polegało na generowaniu setek i  nawet tysięcy linków do promowanej strony. Nie wiem czy ktoś te czasy jeszcze pamięta, ale ja jak najbardziej. Należało wówczas dbać o to, aby linki zawierały w sobie pozycjonowaną frazę i w sumie tyle. Efekty przychodziły stosunkowo łatwo oraz przyjemnie.
Dzisiaj zdecydowanie ważniejsza od ilości linków stała się ich jakość. Pojawiła się kanibalizacja i wiele aktualizacji Google'owych, a stare techniki sprzed lat nie działają efektywnie.
Tymczasem na rynku wciąż istnieją firmy, które posiadają w swojej ofercie pozycjonowanie, lecz działają "po staremu", co w efekcie prowadzi raczej do pogorszenia pozycji niż jej poprawy...
W efekcie: o ile dawniej pozycjonowanie rozpoczynało się od tworzenia dużej liczby linków do niej prowadzących, o tyle teraz rozpoczyna się je często od tzw. czyszczenia profilu linków, które sprowadza się do usuwania tych już wygenerowanych, np. przez poprzednią firmę SEO, a które mogłyby zostać uznane przez Google za linki niskiej jakości.
---
Po trzecie: Jeśli efekty Cię nie zadowalają zatrudnij wiarygodnego specjalistę
Jest to najprostsze rozwiązanie, a zarazem najlepsze. Pozostaje tylko pytanie: jak poznać, która oferta jest tą lepszą? Lepiej zatrudnić zewnętrzną firmę? Pojedynczego freelancera? Czy zainwestować w nowy dział firmy? 
Jednym z najważniejszych kryteriów jest duża liczba referencjiDokumenty takie powinny być oryginalne, wystawione na firmowym papierze z podpisem i pieczątką Klienta. Są one najbardziej wiarygodnym potwierdzeniem jakości świadczonych usług, niezależnie od branży. 
Kolejnym kryterium, które powinniśmy wziąć pod uwagę jest rozsądna cena - jednak „rozsądna cena” w tym przypadku nie oznacza najtańszej oferty

Czasami - podczas przygotowywania wyceny - firmy stosują trick, który ma na celu skuszenie Klienta. Wycena taka zawiera zarówno bardzo łatwe, jak i bardzo trudne hasła, przy czym różnica w cenie między nimi jest w zasadzie niewielka. Klient, skuszony tym, że będzie miał tanio wypozycjonowane trudne frazy, podpisuje umowę. W praktyce kończy się to tak, że firma pozycjonuje tylko proste hasła, nawet nie rozpoczynając pracy nad trudniejszymi, gdyż jest to dla niej nieopłacalne. 

---
Pozycjonowanie w Google jest procesem długofalowym, który niestety nie jest trwały. Aby być w pierwszej dziesiątce w wyszukiwarce należy nieustannie pracować nad przygotowywaniem unikalnych treści oraz posiadać wysokiej jakości linki kierujące do strony. Chcesz? Możesz się tego nauczyć. Nie masz czasu? Cierpliwości? Ochoty? Zdecyduj się na pomoc ze strony doświadczonego fachowca.
---

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza