seo

Pozycjonowanie stron internetowych jest stosunkowo nowym zagadnieniem. Razem z nim pojawił się też zawód specjalisty SEO/SEM, czyli człowieka zajmującego się odkrywaniem działań algorytmów strzeżonych przez Google’a. Nie jest to łatwe zadanie, bowiem Google świetnie pilnuje wszystkich informacji. Znamy jednak kilka uniwersalnych zasad, które warto wprowadzić do swoich działań i które przynoszą korzystne efekty zarówno blogom osobistym, witrynom firmowym jak i sklepom internetowym.

Określ cel strony www
Precyzyjnie określ misję swojej marki i jej główne cele. Powinny one być zaprezentowane na Twojej stronie w przemyślany sposób. Jeżeli posiadasz e-sklep z butami - zatroszcz się o dobre zaprezentowanie i opisanie produktów. Jeśli jesteś fotografem - skup się na komunikacji wizualnej. Zastanów się też jakich haseł użyje osoba, która potencjalnie trafia na stronę. Czy szuka sklepu, agencji czy raczej freelancera? Zdefiniuj swój biznes, a potem zaznacz na stronie kim jesteś i do kogo kierujesz ofertę.

Wybierz słowa kluczowe
Trzeba wybrać zwroty i słowa kluczowe związane z Twoją działalnością. W tym celu wciel się w rolę potencjalnego klienta - zastanów się co wpisze on w wyszukiwarkę, aby wyszukać Twoją usługę. Jeśli prowadzisz kwiaciarnię, mogą to być takie hasła jak “kwiaciarnia warszawa”, “tanie kwiaty” czy “kwiaciarnia online”. Pomocnym narzędziem jest planer słów kluczowych w Google Adwords.

Tytuł strony i nazwy zakładek
Tytuł strony, podstron i zakładek powinien być spójny, a także zawierać słowa kluczowe i nie przekraczać 60-ciu znaków. Meta Tag Description to krótki opis, który pojawia się w wynikach wyszukiwania - powinien liczyć maksymalnie 155 znaków oraz zachęcać użytkownika do odwiedzenia Twojej strony. Dobrze, aby były w nich także zwroty kluczowe.  Roboty Google bardzo dokładnie skanują tego typu informacje i przychylniej patrzą na strony, które są odpowiednio opisane.

Opisy adresów URL i plików
Adresy URL powinny być prawidłowo opisane i zawierać słowa kluczowe. Nie tylko dobrze wpływa to na pozycjonowanie, ale także na odbiór strony przez użytkownika. Łatwiej będzie mu zapamiętać stronę o nazwie www.xyz.pl/kontakt niż www.xyz.pl/index.php?p=22
Obrazki na stronie warto zaopatrzyć w konkretne i odpowiednie nazwy, tak samo jak wszelkie inne pliki, nagłówki, cytaty, odnośniki i ich relacje. Dzięki temu robotowi Google’a podsuwasz na tacy informacje o swojej firmie i jej profilu.

Analizuj
Nie zapominaj o mierzeniu efektów swoich działań! Do tego może przydać ci się Google Analytics, dzięki któremu zmierzysz ruch na swojej stronie. Poza tym, dowiesz się o swoich odbiorcach - skąd pochodzą, jaka jest ich płeć, z jakiego narzędzia korzystają przeglądając Twoją stronę, z jakiego źródła na nią trafili.

Skuteczne pozycjonowanie stron to proces bardzo długotrwały,  zmienny proces, dlatego pamiętaj, że to nie wszystkie zasady, które trzeba znać. Specjalista SEO śledzi dynamikę wszelkich zmian w algorytmach Google i wie jak działa konkurencja. Jednak znając powyższe wytyczne i stosując się do nich masz dużą szansę na dobre, profesjonalne działanie z pozycjonowaniem i możesz śmiało rozpoczynać dobre praktyki SEO na swojej stronie internetowej. 
Jeśli zdecydujesz się na profesjonalne usługi w agencji SEO - nie daj się nabić w butelkę i koniecznie przeczytaj mój poprzedni wpis omawiający najpopularniejsze mity branżowe.

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza