laptop

W świadomości wielu marketerów (ale nie tylko) panuje czasem błędne przekonanie odnośnie działań SEO i pozycjonowania. Zebrałam wszystko w całość, aby zaprezentować w tym wpisie najbardziej powszechne mity dotyczące SEO i SEM. Zaczynajmy!


  • Można dostać tzw. bana od Google za szybki przyrost linków

Ban to całkowite usunięcie danej witryny z wyników Google. Z reguły nagły przyrost linków to zbyt małe „przewinienie”, aby zostać „zbanowanym”. Można co najwyżej wpaść w filtry powodujące spadek strony na wybrane hasła kluczowe

  •  Optymalizacja to to samo co pozycjonowanie

Optymalizacja strony nie jest tym samym co jej pozycjonowanie, choć oczywiście wchodzi w jego skład. W ten sposób nazywamy czynności wykonywane wewnątrz strony (on-site), wpływające na jej treść, strukturę i budowę. Takie działanie buduje wiarygodność naszej witryny.
Pozycjonowanie jest dużo szerszym zagadnieniem i w jego skład wchodzą także wszystkie działania poza witryną (off-site), polegające głównie na pozyskiwaniu linków do naszej strony. Dopiero oba procesy wdrażane jednocześnie dają szansę na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

  • Grafika na stronie jest najważniejsza

Dla robotów Google to treści na stronie są najważniejsze. Specjalny algorytm bierze pod uwagę przede wszystkim odpowiedni dobór i ekspozycję słów kluczowych, tytuł strony czy unikatowość wpisów. Oczywiście grafika jest ważna i uatrakcyjnia wygląd strony, ale nie stanowi kluczowego elementu mającego znaczący wpływ na wynik pozycjonowania.

  • Można zagwarantować miejsce w wyszukiwarkach

Na pozycję strony w wyszukiwarce składa się zbyt dużo czynników. Wiele z nich jest utajnionych przez samego wujka Google, więc jeśli ktoś kiedykolwiek może tu zapewniać gwarancję to tylko i wyłącznie Google we własnej osobie. Nie żaden jego mniej tudzież bardziej oficjalny partner. I nie pozycjoner. A jeśli ktoś daje Ci gwarancję - oszukuje.

  • Linki sponsorowane podnoszą miejsce w wyszukiwarkach

Linki sponsorowane (Google AdWords) nie mają żadnego wpływu na miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania. Jedyne na co mogą wpłynąć, to łączna liczba odwiedzin naszej witryny.

  • Można się szybko wypozycjonować

Pozycjonowanie jest działaniem długofalowym i nie ma możliwości by szybko dojść do wysokich pozycji etycznymi metodami. Jedynym sposobem są tzw. metody spamerskie (black-hat-seo). Taki sposób działania z reguły jest dość tani i polega na linkowaniu strony za pomocą automatycznych programów. Używanie tego typu metod może niestety wiązać się z nałożeniem kary przez Google. Nagły wzrost linków, a potem ich drastyczny spadek pozostawia ślad w historii strony, wpływając negatywnie na późniejszą pozycję.

  • Pozycjonowanie jednorazowe wystarcza na zawsze

Nawet jeśli raz uda się znaleźć wysoko w SERP, to konkurencja nie śpi. W momencie kiedy my zadowolimy się wysokim miejscem w wynikach wyszukiwania, to nasi rywale będą cały czas pracowali nad jeszcze lepszą pozycją. W konsekwencji może to oznaczać spadek naszej firmy w wynikach. Dodatkowo, wszelkie zmiany w algorytmach stosowanych przez Google mogą skutkować obniżeniem pozycji raz wypozycjonowanej strony. Dlatego właśnie pozycjonowanie należy postrzegać jako ciągły proces, a dominującym modelem współpracy na rynku jest pozycjonowanie rozliczane w ramach comiesięcznego abonamentu.

  • Firmy pozycjonujące podpisują umowy z Google

Nieprawda. Google współpracuje z nikim w dziedzinie pozycjonowania. Takie działanie naraziłoby firmę na drastyczny spadek wiarygodności jako rzetelnego źródła informacji, które z założenia powinny być oceniane i szeregowane przez niezależny i obiektywny algorytm. Na stronach firm pozycjonujących można jedynie zobaczyć certyfikat Partnera Google świadczący jedynie o tym, że firma jest merytorycznie przygotowana do prowadzenia kampanii AdWords, zdała stosowny egzamin oraz posiada odpowiednie doświadczenie.

  • Pozycjonowanie jest drogie

Tak naprawdę pozycjonowanie wcale nie musi być drogie. Wszystko zależy od tego, co chcemy zlecić. Pozycjonowanie ma najlepszą relację ceny do jakości, dając najefektywniejszy sposób bezpośredniego dotarcia do klientów o określonych preferencjach. Zwłaszcza, że w przypadku tej formy reklamy klienci wpisując frazy do Google bezpośrednio informują o tym jakie są ich preferencje.

  • Optymalizacja i pozycjonowanie to to samo

Nie. Optymalizacja strony nie jest tym samym co jej pozycjonowanie, choć oczywiście wchodzi w jego skład. W ten sposób nazywamy czynności wykonywane wewnątrz strony (on-site), wpływające na jej treść, strukturę i budowę. Takie działanie buduje wiarygodność naszej witryny. Pozycjonowanie jest dużo szerszym zagadnieniem i w jego skład wchodzą także wszystkie działania poza witryną (off-site), polegające głównie na pozyskiwaniu linków do naszej strony. Dopiero oba procesy wdrażane jednocześnie dają szansę na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

---
Pozycjonowanie w Google jest procesem długofalowym, który niestety nie jest trwały. Aby być w pierwszej dziesiątce w wyszukiwarce należy nieustannie pracować nad przygotowywaniem unikalnych treści oraz posiadać wysokiej jakości linki kierujące do naszej strony. Koniecznie przeczytaj mój kolejny wpis mówiący o tym jak skutecznie pozycjonować stronę internetową.

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza