Większość dzisiejszych stron internetowych to blogi. Personalne. Firmowe. Podróżnicze. Literackie... itd. Jak zarabiać na blogu? Jeszcze nie tak dawno, tworzenie bloga było zarezerwowane wyłącznie dla użytkowników, którzy byli zaznajomieni z językiem programowania i sekretami budowania stron internetowych. Dziś jednak jest zupełnie inaczej. W związku z rosnącą popularnością blogów, zaczęły pojawiać się nowe miejsca pozwalające zakładać je bez znajomości kodu i całkowicie za darmo. A skoro są już blogi, to najwyższy czas, aby rozpocząć przygodę z ich monetyzacją.

Od czego zacząć?
Wysokość dochodów z bloga głównie zależy od ruchu na stronie – im więcej masz odwiedzających, tym szansa na większe zyski. Jeżeli prowadzisz blog podróżniczy, a Twoi czytelnicy są zainteresowani biletami lotniczymi czy rezerwacją hoteli, to reklamy pokrewnych usług zapewnią Ci dochód! Gdy jednak wlepisz reklamy z dźwigami czy maszynami rolniczymi, to pieniędzy z tego zapewne nie będzie.

  • Google Adsense – pierwszy krok w kierunku monetyzacji powierzchni blogowej. Są ludzie, którzy zachwalają ten system, ja stwierdzam, że jak masz niewielki ruch na stronie, to nie zarobisz. Gdy ten traffic jest już większy - parę dolarów być może wpadnie, ale istnieje szansa, że zrazisz czytelników i więcej nie przyjdą. Czy warto? Zdecyduj sam(a).


  • Reklama banerowa – są dwie możliwości: sprzedaż bezpośrednia i pośrednia. Różnica pomiędzy tymi opcjami jest znacząca. Dla początkujących, którzy dopiero wkraczają w sferę blogowania, najlepiej nawiązać współpracę z siecią partnerską / afiliacyjną pokrewnej branży co blog. Dzięki temu proces przebiegnie automatycznie, bez konieczności posiadania specjalnych umiejętności i wiedzy.


  • Recenzje produktów – jedna z najbardziej skutecznych metod zarabiania pieniędzy na blogu. Jeżeli dana strona posiada ruch i oddane grono czytelników, to metoda może okazać się strzałem w dziesiątkę.


  • Marketing partnerski – umieszczając wpis na swojej stronie, autor może w tekście wspomnieć produkty czy usługi bądź wprost zarekomendować konkretnego producenta. Wystarczy stworzyć interesujący wpis i w jego treści dodać aktualnego partnera.


  • Własne produkty – pierwszym krokiem w tym kierunku może być sprzedaż przydatnych informacji, np. w formie e-booków. Najlepiej sprawdzą się przewodniki czy instrukcje, który niosą ze sobą wartość i faktycznie pomogą użytkownikom.


  • Mailing – poczta elektroniczna jest jednym z najbardziej produktywnych kanałów komunikacji biznesowej. Nie wszyscy użytkownicy Internetu posiadają konta w mediach społecznościowych, ale każdy z nich posiada przynajmniej jeden adres e-mail. Logicznym wydaje się, aby rozpocząć promocję strony właśnie tą metodą.


---
Wspomniane wyżej sposoby to tylko część możliwości, jakie można wprowadzić na stronie internetowej. Nie wszystkie z nich są uniwersalne i tylko część z nich może pasować do konkretnej witryny. Najlepszym rozwiązaniem jest wypróbowanie każdego oraz zdecydowanie, na podstawie konkretnych danych i konwersji, który z nich opowiada najbardziej. Poniżej trochę bardziej rozbudowana wersja.

Jak zarabiać na blogu?



Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza