Instagram jest jednym z najprężniej rozwijających się serwisów społecznościowych. To miejsce, które łączy w sobie m.in. celebrytów, znane marki, a także „zwykłych” użytkowników, szukających inspiracji, informacji albo po prostu rozrywki. To wreszcie przestrzeń rozwoju dla influncerów, a co za tym idzie influencer marketingu, którego rola w strategiach marketingowych firm wciąż wzrasta. Jak właściwie podejść do planowania i realizowania działań z „liderami opinii” i twórcami internetowymi?

Ze względu na zasięg możemy rozróżnić mikroinfluencerów, makroinfluencerów i celebrytów. Próżno jednak sądzić, że to ci z największą ilością obserwatorów są „strzałem w dziesiątkę” dla naszej marki. Podstawą jest odpowiednia analiza – mniej istotne jest jaką liczbę widzimy na górnym pasku konta influencera, a ważniejsze na ile ten zasięg jest realny i jakie są jego relacje z użytkownikami. W końcu ważne w influencer maketingu jest to, by nasze działania wywołały pożądaną reakcję u obserwatorów influencera. Na taki efekt wpływa odpowiedni dobór osoby, a także to, czy nasza wizja jest zgodna z charakterem jego profilu – całość powinna interesować, niekiedy intrygować, ale nie wywoływać wrażenia fałszu i nachalnej reklamy.
 Influencer marketing jest jednym z najszybciej rosnących kanałów marketingowych, jeżeli chodzi o wydatki, więc zainteresowanie tego typu usługami jest coraz większe. Bardzo szybko rośnie i nie wygląda na to, żeby w następnych latach miało się to zmienić. 

Platformy, które łączą influencerów i marki notują co roku kilkudziesięcioprocentowy wzrost przychodów. Influencer marketing jest narzędziem, które sprawdza się w każdej branży, pozwala szybko zdobywać nowych klientów i dociera do bardzo szerokiej grupy odbiorców, począwszy od nastolatków, kończąc na grupie 35-40-latków. Warunkiem skutecznej promocji w tym kanale jest jednak odpowiedni dobór influencerów i zaufanie do nich.

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza