Instagram jest drugim po Facebooku serwisem społecznościowym na świecie.

Jak to się robi?
Wystarczy posiadać 300 milionów aktywnych użytkowników, którzy publikują każdego dnia 70 milionów zdjęć oraz filmów. Jest to ogromna ilość chociaż do Facebooka jej jeszcze daleko. Instagram otwarcie przyznaje, że coraz większa grupa nastolatków przenosi się na Instagram właśnie z Facebooka...

Instagram marketingowo
Stosunkowo niski wiek użytkowników, przy stale rosnącej popularności wśród ludzi młodych może być doskonałą bazą dla działań marketingowych. Ścisłe skorelowanie portalu z urządzeniami mobilnymi daje dla użytkownika ciągły dostęp do nowych treści, a dla reklamującego stały dostęp do potencjalnych odbiorców. W dobie walki o klienta przy wysokiej aktywności ze strony użytkowników, będących w określonej grupie wiekowej reklama wydaje się wysoce wymierna. Do branż, których przedstawiciele w sposób aktywny powinni być widoczni na Instagramie zaliczamy operatorów telefonii komórkowych, dostawców internetu, a także szeroko rozumiany rynek modowy, gadżetów, czy też produktów spożywczych. Oczywiście wspomniane branże, a raczej ich przedstawiciele powinni być widoczni w Social Media, jednakże grupa firm jest praktycznie nieograniczona. Ogranicza ją tylko i wyłącznie wyobraźnia i umiejętność kreacji samych marketingowców.

Czym są Insta Stories?
Mowa tu o pewnego rodzaju szybkich historyjkach bazujących na zdjęciach lub wideo (obecnie wydłużonych z 15 do 60 sekund), które są modyfikowane do formy krótkich relacji. Format ten został zapoczątkowany przez Snapchat, a następnie zaimplementowany przez Facebooka oraz Instagram. Sukces Stories wynika z faktu, że odpowiadają one na potrzeby coraz bardziej mobilnych użytkowników mediów społecznościowych. Tworzona relacja jest unikalna, krótka, dynamiczna i interaktywna, co sprawia, że idealnie dostosowuje się do obecnych oczekiwań internautów, którzy coraz szybciej konsumują otrzymywane informacje.

Stories, a komunikacja marek
Stories są dla marek okazją do docierania do jej sympatyków oraz najbardziej aktywnych użytkowników. Idealnym modelem wykorzystania danego formatu są relacje z życia marki, real-time marketing (RTM), relacje na żywo, unikalne materiały oraz content stricte rozrywkowy. Na kanale jakim jest Instagram, dopiero Stories, a nie statyczne posty, stworzyły możliwość większej interakcji użytkowników z publikowaną treścią, a marketerom dostarczyły mierzalne dane. Nie zmienia to jednak faktu, że to wciąż poprzez feed łatwiej jest dotrzeć do użytkownika. 
---

Wszystko wskazuje, że Instagram Stories staje się kanałem efektywnego docierania do użytkowników oczekujących unikalnego i dynamicznego przekazu. Dlatego też, strategia komunikacji marki powinna szybko adaptować nowe rozwiązania pojawiające się w mediach społecznościowych. Dotyczy to szczególnie odbiorców, którzy najczęściej korzystają ze społeczności za pomocą urządzeń mobilnych.
June 24 2019

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza