Employer branding staje się coraz ważniejszym elementem w strategii polskich firm. Budowanie wizerunku jako dobrego pracodawcy jest o tyle istotne, że w niektórych branżach trudno o dobrego pracownika. Na działania wizerunkowe - firmy wydają duże pieniądze - w ten sposób chcą przyciągnąć najlepszych pracowników bądź zatrzymać tych, którzy już się sprawdzili.

Employer branding to na polskim rynku pracy osobliwa nowość, ale niektóre firmy, a zwłaszcza międzynarodowe korporacje, zdążyły w niego już sporo zainwestować. Nic w tym dziwnego! Przedsiębiorstwa coraz bardziej świadomie szukają możliwości przygotowania takiej strategii od A do Z, aby utrzymywać zaangażowanych pracowników wewnątrz firmy.


Małe firmy niejednokrotnie poszukują inspiracji i patrzą na rozwiązania dużych korporacji, bo nawet jak ktoś ma 20 osób w biurze, które realizują potrzeby biznesowe - to trzeba o nich zadbać, aby konkurencja ich nie podkradła np. wyższym wynagrodzeniem. Jeżeli kandydat z 10-cio letnim doświadczeniem odejdzie, to też powoduje straty całej organizacji.


Z jednej strony - wydawałoby się, że rynek będzie należał absolutnie do pracodawcy, który ma wybór kandydatów w dowolnej ilości i jakości. Tymczasem kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach, którzy umieją się komunikować czy pracować zespołowo, wcale nie jest tak łatwo pozyskać jak mogłoby się to pozornie wydawać.


Employer branding to ważny obszar i jednocześnie duże wyzwanie dla pracodawców ze względu na ludzi, którzy teraz są na rynku oraz na technologie, które się zmieniają. 


Kiedyś wystarczyło wydrukować w gazecie ogłoszenie i mieliśmy kandydatów na pniu. Teraz trzeba wykorzystywać bardzo dużo narzędzi i kanałów do prowadzenia dialogu z potencjalnymi kandydatami, równocześnie realizować działania online, offline, zamieszczać materiały na stronach internetowych, nawiązywać bezpośrednie kontakty czy dialogi. Pojedyncza osoba może mieć z tym problemy, dlatego coraz częściej przekonujemy, że 
warto zainwestować w Employer Branding. To się naprawdę opłaca.

Nowsza Starsza