Jak wyróżnić bloga na tle szarego tłumu? Gdzie szukać lojalnych czytelników? U kogo promować artykuły ? Konkretnej recepty na sukces nie ma. Trzeba porządnie zakasać rękawy i zadbać o skuteczną taktykę marketingową.
Ostatnio przetestowałam blisko 30 sposobów na wartościowe promowanie artykułów blogowych. Ty też szukasz motywacji? Nie musisz wcale wpadać w dziki obłęd i chwytać się wszystkiego. Wystarczy, że wybierzesz [kilka] z nich i dopracujesz do perfekcji.
---
---
#1 Facebook
Warto pisać ciekawie i fajnie. Niech to będzie coś więcej niż suchy link do artykułu blogowego udostępniany po RSS. Im bardziej inspirująco i nieszablonowo brzmią statusy – tym większa szansa na pozyskanie czytelników.
#przetestowane
#2 Reklama FB Ads
Działa. To pewne. Wystarczy tylko (albo aż) ułożyć chwytliwy tekst, który przyciągnie ludzi do nowo opublikowanego artykułu albo zdjęcia.
#przetestowane
#3 Twitter
Czasem fajnie jest ćwierknąć o nowym poście zaraz po jego publikacji. Jeśli grono obserwatorów odpowiednio zaangażowane – efekt może przerosnąć najśmielsze oczekiwania.
#przetestowane
#4 Pinterest, Instagram
Publikacja zdjęć z wybranych postów nie jest wcale skomplikowana. Na ruch nie bardzo się przekłada (przynajmniej u mnie), ale wierzę, że linki, które tym sposobem zdobywam dla bloga mają dużą moc (w kontekście SEO).
#przetestowane
#5 Stumbleupon
Bez większych trudności można w swoim profilu zamieszczać linki. Społeczność ma fajny kierunek oddziaływania – o ile prowadzisz bloga anglojęzycznego. W przypadku polskich blogów – nie zauważyłam drastycznych zmian.
#przetestowane
#6 Wykop
Nachalna reklama z całą pewnością nie przejdzie, bo społeczność jest naprawdę specyficzna. Odpowiedni tekst jednak można spokojnie podczepić w formie linku, aby podkręcić statystyki. Ruch co prawda nie jest ani trwały ani wartościowy. Wejścia zaś – z reguły – jednorazowe.
#7 LinkedIn
Wystarczy dodać ciekawy tekst w wybranej grupie i… jak to w życiu bywa! Albo Cię pokochają albo znienawidzą...
#8 Joe Monster
Wystarczy mieć odpowiedni status, aby móc dzielić się ciekawymi linkami ze społecznością (trzeba wysłać SMS). Potwierdzam, że ruch wykręcają naprawdę przyzwoity, ale mało wartościowy. Podobnie jak w przypadku Wykopu – odwiedziny są krótkie i jednorazowe.
#przetestowane
#9 Wpisy na forach dyskusyjnych
Wystarcza link w sygnaturce – jeśli regulamin forum na to pozwala. Alternatywnie – może być link w odpowiednio wydzielonym miejscu profilu. Spotkałam się też z punktem widzenia wedle którego 5 postów dziennie z dobrze podlinkowanego profilu wystarcza do efektywnej promocji bloga.
#10 Grupy społecznościowe
Jest ich mnóstwo. Polecam omijanie miejsc o najniższych lotach i przyłączanie się do tych lepszych. Fajna forma promocji zapewniona. #przetestowane
#11 Agregatory treści
Nie są złe. Niejednokrotnie obserwowałam przyzwoity traffic dzięki reklamie w takich miejscach. Warunek tylko 1 : nie ma co linkować w zapuszczonych miejscach, bo nikt normalny ich nie odwiedza (poza Google botem). #Przetestowane
#12 SlideShare
Blogowanie nie ogranicza się tylko do pisanie notatek. Można postawić krok do przodu i pokusić się o przygotowanie prezentacji. Narzędzi wspomagających jest wiele, a ja korzystam ze SlideShare.
#przetestowane
#13 Posty gościnne
Jeśli piszesz posta dla 20 osób – zastanów się czy nie będzie ciekawiej jeśli podeślesz go na blog z dwukrotnie większą liczbą czytelników?? Zaistniejesz na większą skalę. To dość niedoceniane (a szkoda) źródło wartościowej promocji siebie / bloga. Uczciwie polecam. #Przetestowane.
#14 Tworzenie raportów, sprawozdań, rankingów, toplist itd.
Linkowanie do innych to zawsze fajna forma promocji siebie i potencjalnie – zwiększona szansa na udostępnienie treści w social media. Fajnie czasem sporządzić nietypową formę przekazu, która zaciekawi świat… #Przetestowane.
#15 Budowa przyjaznych relacji między blogerami
Nie ma co zamykać się na świat i nowości. Dlatego też, uważam, że jako bloger możesz budować własną siatkę blogerskich (albo firmowych) znajomości. Na dłuższą metę to się bardzo opłaca, bo firmy same przychodzą z propozycjami współpracy. #Przetestowane.
#16 Mailing
Przyjęło się, że mailingi wszystkich wkurzają i mają znikomą klikalność. To prawda. Niemniej jednak odpowiednio wykreowany przekaz wciąż może przynieść zadziwiający efekt.
#17 Wymiana bannerów / linków
Bezmyślna wymiana linkami nie popłaca. Jeśli jednak lubisz kogoś wybitnie – zaproponuj wartościową wymianę grafik albo linków polecających. Opłaca się. #Przetestowane.
#18 Wywiady
Zaproponuj ulubionemu blogerowi / aktorowi / piosenkarzowi przeprowadzenie wywiadu. Całość opatrz autografem dla swoich czytelników i voila! Im bardziej nietypowy materiał – tym lepiej. #Przetestowane.
#19 Optymalizacja i pozycjonowanie
O blog trzeba odpowiednio dbać. Jeśli wyszukiwarka go polubi – przybędzie Ci nowych czytelników. Optymalizuj więc treść, dodawaj tagi do postów i pomagaj innym na miarę swych możliwości. #Przetestowane.
#20 Pomaganie innym
Jeśli widzisz fajny tekst niedoceniony przez internet – pomóż mu trochę zaistnieć. Ot, chociażby przez podlinkowanie albo udostępnienie. W zamian za tak drobny ruch możesz być pewien, że jego autor doceni Twój gest i przyjdzie Ci z pomocą w podobnej sytuacji. Jakby to dziwnie nie brzmiało – Internet rządzi się wieloma niespisanymi prawami – trzeba eksperymentować, żeby je odkryć. #Przetestowane.
#21 Komentowanie na blogach
To niezawodne źródło darmowego trafficu. Pozostawienie ciekawego komentarza na blogu nic nie kosztuje, a może przynieść wiele korzyści. #Przetestowane.
#22 Newsodajnia
Prowadząc niszowego bloga o konkretnej tematyce? Rozważ pomysł uruchomienia newsów branżowych. Tym sposobem możesz linkować duże firmy i korporacje, co z biegiem czasu może się przełożyć na zawarcie fajnych kontaktów albo intratnych form współpracy. #Przetestowane.
#23 Sygnatura w mailu
Niby nic, a tak wiele. Niby tak prosto, że wielu o tym zapomina. A wystarczy zamieścić w sygnaturce blogowego maila – pełen adres bloga. Feedbacki same przybywają. #Przetestowane.
#24 Infografika
O tym, że grafika wypiera słowo pisane – wiadomo. Dlatego też, można czasem pomóc swemu szczęściu i zaprojektować nietuzinkową infografikę. How do you become a social media marketing expert? #Przetestowane.
#25 Konkursy i rozdawajki
Zapewniają ruch na czas trwania zabawy, a potem wszystko cichnie szybciej niż się zaczęło. Mimo wszystko – warto czasem zorganizować zabawę dla wszystkich Fajnych Brylancików, które Cię regularnie czytają. Ludzie lubią być doceniani. #Przetestowane.
#26 Google AdWords
Kosztuje trochę, ale będąc w pobliżu trudno o nim nie wspomnieć. Przy odpowiedniej konfiguracji kampanii można przyciągnąć na stronę wręcz nieziemski ruch. Pozazdroszczą nawet najbardziej popularni… #Przetestowane.
#27 Cykl postów
Zamiast jednego posta – stwórz cykl składający się z 4 albo 5 tekstów. Pozostaw czytelnika z niedosytem – będzie zaglądać bezinteresownie w poszukiwaniu kolejnych elementów układanki. Fajna rzecz. #Przetestowane.
#28 Własna baza maili / newsletter
O relacje z czytelnikami warto dbać od samego początku. Z kolei możliwość prowadzenia korespondencji mailowej wydaje się dużo bardziej osobistym i indywidualnym rozwiązaniem niż pisanie artykułów na bloga.
#29 Google News
Jeśli masz bloga z nowinkami branżowymi – doszlifuj go i spróbuj dodać do Google News. Ruch na stronie zapewni sam Google.
#30 Sponsoring / Partnerstwo
Rozsądna współpraca firmy z blogerem to zawsze win-win.
---
Każda komunikacja to perswazja. Jedynym powodem, dla którego ja w ogóle coś tutaj piszę jest to, że chcę, aby coś, co jest w mojej głowie, znalazło się w Twojej głowie. Storytelling to obecnie najlepszy sposób zarządzania uwagą i pozyskiwanie nowych odbiorców / czytelników, gdyż właściwe historie prowadzą do właściwych wniosków.
Prześlij komentarz
Leave a message