E-mail marketing jest jednym z najtańszych sposobów dotarcia z reklamą do odbiorców. Nie wymaga on żadnych specjalnych narzędzi, przygotowań czy dużego budżetu i w efekcie opłaca się dużym, średnim jak i małym firmom. Czy wiesz, że w mailingu wykorzystywane są nowe technologie typu uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja? Dzięki nim efektywność kampanii może być większa nawet o 100%
---
Dlaczego warto, czyli o największych zaletach w dużym skrócie:

  • masowość - bez wątpienia jest to kanał masowego dotarcia do użytkowników. Można przeprowadzić całkiem precyzyjną kampanię, która dotrze do znacznie większej grupy osób niż w innych mediach.
  • oszczędność - koszt dotarcia do potencjalnego Klienta – w przypadku dużej bazy mailingowej – może wynosić nawet mniej niż jeden grosz. Dlatego też, e-mail marketing jest opłacalny także dla firm, które dysponują niewielkim budżetem marketingowym albo dopiero wchodzą na rynek. 
  • indywidualność - możliwość wysyłania spersonalizowanych wiadomości do wybranych odbiorców to fajna sprawa. Życzenia urodzinowe, prośba o feedback czy zapytanie o jakość obsługi może się okazać strzałem w dziesiątkę.
  • mierzalność - prowadzone statystyki mailingowe pozwalają śledzić ile wiadomości wysłano, ile osób je przeczytało, które linki zostały kliknięte itd.
  • efekt widoczny od zaraz - wysłanie jednego maila zajmuje kilka sekund, a im więcej ich wyślemy, tym zasięg lepszy. Ludzie w różnych porach korzystają z internetu, a pierwsze widoczne efekty można zaobserwować od razu.
---

Według ostatnich danych - w Stanach Zjednoczonych już ponad 75% wiadomości e-mail jest odczytywanych poprzez smartfony i tablety. W Polsce ten procent jest niewiele niższy. Polacy chętnie sprawdzają e-maile w smartfonach, z którymi nie rozstają się przez większość dnia. To oznacza, że bardzo duży odsetek wiadomości jest odbieranych w ciągu kilku[nastu] minut po wysłaniu.
Jeszcze kilka lat temu na rynku przeważały kampanie kierowane do szerokiego grona użytkowników, tzw. kampanie zasięgowe. W tej chwili się to zmienia i kampanie mailingowe są już realizowane z dużo większą precyzją.
Najprostszym rozwiązaniem jest targetowanie kampanii. Polega ono na selekcji potencjalnych konsumentów przez reklamodawców. Bierze pod uwagę cały szereg czynników: od zainteresowań, po wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zawód czy wysokość zarobków.  
Dziś już nie ma potrzeby, aby wybierać kampanie realizowane na przykład do 100 tys. użytkowników, bowiem – przy dokładnym targetowaniu i dzięki nowym technologiom – jesteśmy w stanie uzyskiwać podobne wyniki, wysyłając wiadomości do kilku tysięcy czy nawet kilkuset osób.

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza