Blogerzy zaczynają swoją przygodę od dzielenia się mniej albo bardziej wartościową wiedzą. Z biegiem czasu wielu z nich udaje się zarabiać na dostarczanych treściach. Blog musi być jednak prowadzony systematycznie, z pasją i zaangażowaniem. Dostarczając treści na wysokim poziomie merytorycznym, można zbudować stałą bazę odbiorców. Ta z kolei jest świetnym punktem wyjścia do sprzedaży produktów i usług, które są spójne z treściami. To jeden z najlepszych sposobów zarabiania na blogu.
Każdy, kto zabiera się za blogowanie na poważnie, w pewnym momencie się orientuje, że własna strona w sieci daje wiele możliwości. Blog jest rewelacyjnym sposobem na życie, na to, aby robić to, co się naprawdę lubi i jednocześnie dzielić tym, co jest dla nas ważne.
Jeśli dzielimy się naszymi talentami i robimy to z sercem - odbiorcy się zawsze znajdą. Oni najpierw odwdzięczają się dobrym słowem, a po pewnym czasie zaufaniem, które z czasem owocuje gotowością do zakupu produktów.
---
Na prowadzeniu bloga da się zarabiać, pod warunkiem że jest się konsekwentnym w swoich działaniach. Kolejne wpisy nie mogą się pojawiać tylko raz na jakiś czas, ale regularnie. Powinny być ciekawe dla czytelników, zachęcać ich do dyskusji i co najważniejsze - do powrotu na stronę.
Warto pytać systematycznie odbiorców, czego potrzebują, nawiązywać z nimi dialog. W ten sposób jesteśmy w stanie zbudować naprawdę fajnie działający model biznesowy.
Do zarabiania na blogu potrzebna jest właściwa strategia.
Generalnie są dwa modele pozyskiwania dochodów:
- patronat bloga. To jest bardzo fajna opcja dla początkujących blogerów, natomiast wiąże się z pewnym zagrożeniem. W przypadku tej opcji nasz blog może się stać tablicą reklamową, a tego odbiorcy nie lubią
- sprzedaż produktów i usług za pośrednictwem bloga
Jednym z najlepszych sposobów na zarabianie jest wydawanie książek (self-publishing) i kursów online. W przypadku kursów online nie mamy wyzwań, które są związane z produkcją książki, drukiem, dystrybucją, wysyłkami. Tworzymy raz jeden produkt, ewentualnie go dopracowujemy w międzyczasie, a później zajmujemy się tylko jego promocją. Z tego jednego produktu mamy przychody i możemy dalej budować wartościowe treści dla naszych odbiorców.
Blogi zyskują na znaczeniu, a firmy coraz częściej wykorzystują potencjał marketingowy tego sposobu komunikacji – marketing idzie w takim kierunku, żeby być jak najbliżej odbiorców. Również duże marki tworzą swoje własne blogi i są skłonne do tego, żeby współpracować z blogerami. To jest teraz jeden z najbardziej wiarygodnych sposobów dotarcia do odbiorców i warto o tym pamiętać.
Prześlij komentarz
Leave a message