Gościnne blogowanie - jak już sama nazwa wskazuje - to nic innego jak publikowanie swoich tekstów na łamach zaprzyjaźnionych stron internetowych albo/lub blogów. Dobór tematyki contentu zależny jest przeważnie od autora, lecz trzeba mieć na uwadze, że na blogu motoryzacyjnym nie zamieścisz publikacji modowej, finansowej albo kulinarnej.
---
Jeśli już zdecydujesz się na blogowanie gościnne, to nie zdziw się, gdy zostaniesz poproszony o przygotowanie konkretnych treści - pasujących do tematyki wybranego serwisu. Możesz zdecydować się na przygotowanie serii artykułów albo jednorazowej publikacji. Zamiast tradycyjnego tekstu rozważ też coś trochę bardziej unikalnego - poradnik, wywiad, recenzja, felieton, tutorial - wybór jest całkiem spory.

W zamian za artykuł otrzymuje się przeważnie darmową promocję w mediach społecznościowych, czyli tam, gdzie aktywnie działa dany partner tudzież bloger.
Pamiętaj, że występując jako gość - pod artykułem podpisujesz się swoim imieniem i nazwiskiem – koniecznie zadbaj więc o to, aby dostarczone materiały były jak najlepsze. 
To bardzo ważne!

---
Dlaczego mam oddawać moje teksty komuś innemu? Przecież one są moje!

Każdego dopada czasem myśl, że content, który tworzy, powinien należeć wyłącznie do jednej firmy czy też bloga. Dobrze napisany artykuł, a przy tym odpowiednio zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki, ma przecież szansę wygenerować dużo wartościowego ruchu z Google. Dlaczego więc oddawać ten ruch komuś innemu? 
Przemawia za tym kilka powodów...

---
Co możesz zyskać poprzez publikację artykułu na czyimś blogu?
  • publikując na innym blogu niż Twój, poszerzasz grono potencjalnych odbiorców swoich treści. Nawet jeśli wydaje Ci się, że firma dla której zdecydowałeś się napisać tekst - ma bardzo zbliżoną grupę docelową, to jak duże są szanse, że macie tych samych odbiorców ? 
  • docierając do czytelników innego bloga - automatycznie zwiększasz grono potencjalnych klientów i odbiorców, bowiem już na wstępie zostajesz przedstawiony jako wiarygodny specjalista. Dodatkowo udowadniasz to poprzez wiedzę i doświadczenie, którymi dzielisz się w artykule...  
  • możesz w ten sposób wzmocnić profil linkowy własnej domeny. Podczas ustalania zasad współpracy zaznacz, że zależy Ci, aby w bio znajdującym się na stronie artykułu został zawarty link do Twojej witryny
  • publikując wpisy gościnne u partnera unosisz się na fali jego popularności. Nie tylko zacieśniasz współpracę z ciekawymi markami czy ludźmi, ale również wzbogacasz swoje portfolio. Ponadto, zyskujesz darmową promocję w mediach społecznościowych, a nierzadko również niestandardowe benefity ze strony marek

---
Gościnne blogowanie to idealne rozwiązanie dla specjalistów, którzy wciąż nie prowadzą swoich blogów

Nie masz własnego bloga, a chciałbyś promować w Internecie swoją firmę lub markę osobistą? Jest to idealna okazja, żeby osiągnąć ten cel. Publikacje gościnne możesz śmiało włączyć do swojej strategii marketingowej, a nawet podpiąć pod działania PR-owe. Blogując gościnnie, nie wydajesz ani złotówki, a jedynym kosztem, który ponosisz jest Twój czas. 

Pamiętaj jednak, aby skupić się na współpracy z podmiotami, które są ściśle związane z Twoją branżą. W ten sposób zwiększasz szanse na dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

---
Od czego zacząć?
  1. Zrób research - dowiedz się, która z marek w Twoim otoczeniu prowadzi bloga i jest otwarta na współpracę. Jeśli interesuje Cię bardziej współpraca z blogerami - zrób research, aby poznać ciekawe blogi i wybrać takie, które akceptują wpisy gościnne.
  2. Zadaj pytanie w grupie na Facebooku albo forum, którym udzielają się specjaliści z Twojej branży – dowiedz się, jakie zasady gościnnego blogowania panują u potencjalnych partnerów. Być może również któryś z Twoich klientów będzie otwarty na współpracę?  
---
Uważnie wybierz blog lub markę, dla której chcesz pisać
Przygotowanie wyczerpującego artykułu eksperckiego zajmuje sporo czasu. Zastanów się, u kogo naprawdę warto opublikować swoje treści. W wyborze pomogą Ci te 3 pytania:
  • Czy grupa docelowa partnera to również Twoi potencjalni klienci?
  • Czy zakres tematyczny bloga partnera odpowiada Twoim treściom?
  • Czy partner, u którego zamierzasz blogować ma dobrą reputację w branży?

---
Nawiąż kontakt z marką lub właścicielem bloga

Najprościej wyszukać kontakt bezpośrednio w witrynie, która Cię interesuje. Możesz też zaczepić daną osobę na LinkedInie, Instagramie czy Facebooku. W mailu powitalnym napisz kim jesteś i jakie masz doświadczenie. Przekonaj adresata, że publikacja Twojego artykułu przyniesie mu wymierne korzyści.
Szanowane marki (blogerzy również) dbają o jakość publikowanych treści, więc artykuły gościnne pojawiające się na ich blogach muszą być na jak najwyższym poziomie. Skrupulatnie przygotuj się do procesu pisania, posługuj prawdziwymi danymi, podawaj źródła i własne przykłady.

---
Znalazłeś odpowiedni blog i otrzymałeś potwierdzenie chęci współpracy? 
Nie zwlekaj – pisz!


Gościnne blogowanie niesie za sobą naprawdę wiele fajnych korzyści. Wie dobrze każdy, kto spróbował. Publikując eksperckie treści - nie tylko zwiększasz swoją widoczność w sieci, ale również poszerzasz grono odbiorców i potencjalnych klientów. Dodatkowo, oszczędzasz na promowaniu swoich treści w Internecie, budujesz profil linkowy własnej witryny, zwiększasz wiarygodność i zacieśniasz kontakty z szanowanymi markami

---
To jak? Czujesz się zmotywowany do działania?
Być może przekonałam Cię? 
Na łamach bloga TrusKafejka.pl też możesz publikować wpisy gościnne
---

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza