Promocja bloga, strony czy sklepu internetowego jest skomplikowanym procesem. Jak pozycjonować bloga? Od czego zacząć? Większość prac można wykonać na własną rękę, zlecić komuś z zewnątrz albo przeprowadzić samemu pod okiem doświadczonego specjalisty. Które rozwiązanie najlepsze? 

Jako osoba z bagażem SEO-wych doświadczeń jednoznacznie stwierdzam, że rozwiązanie nr 3 to opcja najlepsza. Zarówno dla początkującego b(v)logera jak i kogoś nieco bardziej doświadczonego.
Najlepiej wykonać działania samemu, ale warto mieć kogoś obok. Idealnie to mieć osobę, która w razie potrzeby pokieruje w odpowiednią stronę. No, a przy okazji - nauczy prawidłowych praktyk i pokaże jak to całe magiczne SEO wygląda w praktyce.

Ups... czyżbyś nie miał nikogo zaprzyjaźnionego?
Uszy do góry!
Opowiedz mi swoją historię, a pomogę Ci w oparciu o moje skromne, 10-letnie doświadczenie branżowe polsko-oceaniczne...

Audyt strony internetowej

To nic innego jak techniczny dokument, który dokładnie podpowiada jakie elementy na Twojej stronie warto / trzeba / wypada poprawić w celu uzyskania lepszej widoczności w wyszukiwarce. Czy to domowe pozycjonowanie czy profesjonalne - każda szanująca się kampania powinna rozpocząć się właśnie od audytu strony internetowej.

Podstawowy audyt SEO możesz wygenerować na różne sposoby. W internecie jest całkiem sporo różnych generatorów, ale ja polecam przetestowany wielokrotnie i jednocześnie darmowy SEOptimer. Jeśli uznasz, że potrzebna Ci bogatsza i bardziej fachowa dokumentacja - zapoznaj się z Ahrefs


Dobór słów kluczowych

Często lekceważony, a jakże istotny etap pozycjonowania. Wybór jest niczego sobie, bo mamy hasła ogólne, regionalne, pytające, branżowe, hashtagowe, long tailsy itd. Prawidłowy dobór wyrażeń kluczowych pozwala odnieść sukces i wspiera skuteczny proces pozycjonowania. Jeśli ktoś mówi inaczej - jest w błędzie albo próbuje Cię nabić w butelkę. Serio.


Wartościowy link-building

Proces pozycjonowania strony jest skomplikowany. Mówiąc w skrócie: polega m.in. na zdobywaniu wartościowych linków zewnętrznych do swojej strony poprzez zamieszczanie ciekawych i nietuzinkowych wpisów, artykułów czy ogłoszeń promocyjnych. Im bardziej zróżnicowany i wartościowy profil linków wiodących do bloga tym lepiej. Warto jednak poznać kilka zdrowych zasad przed przystąpieniem do tego etapu, bo dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. Nawet jeśli będziesz chciał(a) dobrze, to najprawdopodobniej przegniesz pałę i filtr / ban zapewniony. A przecież nie o to w tym wszystkim chodzi, prawda?

Monitorowanie pozycji

Mając wybrane słowa kluczowe i dbając o przyrost swoich linków w internecie - warto rozejrzeć się za narzędziem, które będzie codziennie sprawdzało postępy i jednocześnie monitorowało pozycje fraz kluczowych. Lepiej, aby to robiło narzędzie zewnętrzne niż Ty sam(a), bo Google filtruje wyniki wyszukiwania i to, co u Ciebie pojawi się w przeglądarce będzie różne od tego, co zobaczę ja albo ktoś inny. Korzystam z Seo-stat.pl :- monitoring do 20 fraz za darmo.

---

Podsumowanie

Jak pozycjonować bloga? W czasach, gdy o pozycję w wyszukiwarce walczy każda strona - niejednokrotnie trudno wygrać ten zatrważający wyścig szczurów i przebić na czołowe pozycje rankingu. O ile stronom statycznym i firmowym może być naprawdę trudno wbić do pierwszej dziesiątki - o tyle w przypadku blogów sprawa wygląda dużo lepiej! Jeszcze kilka lat temu mawiano, że dobry blog pozycjonuje się sam. Dziś - wystarczy ogarnąć kilka(naście) dobrych nawyków na etapie tworzenia nowego contentu, odważyć się na optymalizację strony i poznać dobrego kolegę-pozycjonera, który stanie za plecami i będzie uczyć / podpowiadać / prowadzić w dobrą stronę.

Pamiętajmy też, że wysoka pozycja - choć świetnie wygląda - nie zawsze przynosi takie efekty jakich oczekujemy. Co prawda możemy wpływać na pozycję w wyszukiwarce, ale nawet jak Twoja strona będzie wyświetlała się na pierwszej pozycji, to nikogo za rękę nie chwycisz i nie zmusisz do odwiedzenia witryny.
Wniosek? Czasem warto odpuścić...
Pozycja numer pięć albo osiem też jest w porządku. A jeśli działasz w naprawdę konkurencyjnej branży - druga strona wyników wyszukiwania może okazać się dużo bardziej efektywna niż pierwsza.

No.
Teraz już wiesz jak pozycjonować bloga?
Świetnie. Zacznij działać jeszcze dzisiaj.

Post a Comment

Leave a message

Nowsza Starsza